تحول ديجيتالي در فولاد مباركه تنها راه ايجاد مدل تجاري ملي در كشور است

 به گزارش رصد روز ، معاون فناوري شركت فولاد مباركه در گفتگوي ويژه خبري با شبكه اصفهان اظهار داشت: هوشمندسازي فرآيندهاي سنگ تا رنگ در شركت فولاد مباركه نقطه شروع و پايان ندارد ، اما اين يك مسير بي پايان و اين طرح است. با بهبود سازمان متفاوت است و نياز به جراحي دارد. " اين امر با حمايت مديران و كليه كاركنان اين شركت محقق مي شود. شركت فولاد مباركه پيشرو طرح تحول ديجيتال در چهارمين انقلاب صنعتي است. مسيري كه نه آغازي دارد و نه پاياني و قرار است از افق 1404 به مراحل هوشمند از سنگ تا رنگ برسد.سيد مهدي نقوي ، معاون فناوري شركت فولاد مباركه در گفتگوي ويژه خبري با شبكه اصفهان اظهار داشت: پيشرو بودن در بنگاه هاي اقتصادي و مدل ملي كارآفريني در كشور و حفظ جايگاه شركت فولاد مباركه در رقابت جهاني صنعت فولاد مهمترين موضوعات تعريف شده در چشم انداز و استراتژي اين شركت است.
وي با اشاره به ماهيت جهاني شركت فولاد مباركه و دستاوردهاي ملي و بين المللي آن ، ادامه داد: اين شركت همواره در جهت جهاني گامي برداشته است. در اين راستا ، در اين شركت ، مطالعات طرح تحول ديجيتال و به عبارت ديگر ، حركت در جهت مفاهيم انقلاب صنعتي چهارم از سه سال گذشته آغاز شد و اكوسيستم هاي مختلف طراحي و به طور رسمي در اول مه سال گذشته طرح تحول ديجيتالي اجرا شد.
هوشمندسازي و توانمندسازي از سنگ تا رنگ در شركت فولاد مباركه
معاون فناوري شركت فولاد مباركه تصريح كرد: دو كلمه كليدي "هوشمندسازي" و "سنگ به رنگ" در شعار "هوشمندسازي فرايندها از سنگ به رنگ" اهميت دارد. "هوش" مفهوم اصلي طرح تحول ديجيتال ، ستون اصلي انقلاب صنعتي نسل چهارم است و كلمه كليدي "سنگ تا رنگ" نيز بر دامنه فعاليتهاي شركت تأكيد مي كند. زيرا فولاد مباركه تنها شركت ايراني است كه سنگ آهن ورودي را به محصولات نهايي ورق هاي رنگي تبديل مي كند و اين رويداد مهم باعث شده تا در شركت فولاد مباركه شعار "هوشمندسازي فرايندها از سنگ تا رنگ" را دنبال كنيم.
طرح تحول ديجيتال براي شركت فولاد مباركه الزامي است
وي با اشاره به هوشمند شدن ماشين آلات ، تجهيزات مختلف در فرآيندهاي فولاد مباركه گفت: انقلاب صنعتي نسل چهارم اولين بار در سال 2011 در آلمان آغاز شد. مفهوم اين انقلاب در پروژه هاي حرفه اي در نمايشگاه هانوفر ارائه شد ، پس از آن مجمع جهاني اقتصاد و مشاوره مكنزي مفهوم انقلاب صنعتي چهارم را توسعه دادند و امروزه شركت ها و كشورهاي توسعه يافته جهان به سمت اين انقلاب حركت مي كنند.
نقوي تاكيد كرد: طرح تحول ديجيتال و چهارمين انقلاب صنعتي يك اجبار براي شركت فولاد مباركه است ، نه يك اختيار. اين يك راه است ، نه يك پروژه. براي اينكه بتوانيم موقعيت خود را در صنعت حفظ كنيم و مدل كارآفريني ملي را در كشور ادامه دهيم ، چاره اي نداريم جز اينكه اولويت بندي فرايندهاي هوشمندسازي را در اولويت قرار دهيم. ما برآورد مي كنيم كه اگر صنايع فولاد و غير فولاد در چند سال آينده به سمت چهارمين انقلاب صنعتي حركت نكنند ، ناگزير در زمينه رقابت شكست خواهند خورد و نمي توانند نيازهاي ذينفعان خود را برآورده كنند.

منبع: https://rasaderooz.com/تحول-ديجيتال-در-فولاد-مباركه-تنها-راه/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.